Domena to unikalny adres internetowy, pod którym znajdą Cię czytelnicy, odbiorcy oraz potencjalni klienci. Dobra domena zapada w pamięć, ale też informuje o profilu Twojej działalności. Jeżeli prowadzisz bloga, stronę internetową, portal lub e-sklep, po jakimś czasie staniesz przed decyzją o zakupie własnej domeny - to element budowy wizerunku.
Możesz prowadzić działania w sieci bez własnej domeny, ale w dłuższej perspektywie zablokuje to możliwości rozwoju. Własna domena to jednocześnie zaufana marka, która wpływa także na pozycjonowanie strony w sieci.
Jeśli na przykład sprzedajesz kwiaty, a w Internecie firma funkcjonuje jako www.kwiatynarozneokazje.wordpress.org, ten adres nie jest wiarygodny i nie przyciąga potencjalnych klientów. Można w nim zmienić końcówkę (czyli wykupić domenę na własność, wtedy zabrzmi www.kwiatynarozneokazje.pl w przypadku jeśli kierujesz usługi do odbiorców na rynku polskim) oraz spróbować zmienić nazwę na taką, którą łatwiej zapamiętać i która ilustruje Twoje działania.
Czym jest własna domena?
To adres witryny z końcówką (.pl, .com, .eu czy też regionalne .waw.pl (Warszawa), .bedzin.pl itd. Optymalna liczba znaków w nazwie domeny, to 5-25.
Sprawdź, co to jest domena i jak je dzielimy.
Jeśli masz już swój wymarzony adres, sprawdź czy jest dostępny. Jeśli tak, zachęcamy do wykupienia domeny.
Możesz mieć domenę u innego dostawcy niż hosting lub obie usługi zamówić w jednej firmie.
Sprawdź, jak dokonać transferu domeny .pl do Kru.pl.
Przeczytaj, czym różni się domena od hostingu.